onsdag 15 maj 2013

Onsdag


I går morse strax före 06.00 kom en varelse tassandes in i mitt sovrum, det var Bosse Sigfridson som kom och la sej hos mej och vi hade en hel dag för oss själva. Bosse är ju en vaksam vovve och han upptäckte att när han la sej vid verandadörren hade han uppsikt över stora vägen från två håll och kontroll över byvägen härute och chanserna att morra och skälla tyckte han om. Husse och matte kom och hämtade honom och i morgon kommer han tillbaka, två Bossedagar denna vecka.

Nattsömnen har inte varit den bästa kan jag säja och jag var ganska trött i morse men som tur var ringde Siv och bjöd på förmiddagskaffe och en pratstund och då piggnade jag i.

Äggen började ta slut för mej så det blev en tur till Westlunds, herregud vilket djurliv, de små kycklingarna av alla de slag är helt ljuvliga att se på men vuxna höns är jag inte så förtjust i. Kalkontuppen tyckte nog inte heller om mej för han blåste upp sej rejält och skrek. Emuerna har växt till sej och en av dem nöp mej i ett finger, vi stod och pratade och han stack ut näbben genom nätet och klämde till.

Förra veckan tyckte jag mig känna doften av hägg men där hade jag nog fel eller så blev det kallare och den kom av sej.

Nu ska det bli lite förberedelser inför Uppdrag granskning och det mysiga programmet från Norge och i övermorgon firar norrmännen sin nationaldag, undrar om 6:e juni någonsin kommer att bli en sådan stor högtid här hos oss.

Det vill inte bli någon riktig värme här kl. 19.00 + 13,3 grader och det blåser lite kallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar