fredag 3 maj 2013

Fredag


I dag har jag haft en riktigt grå och tråkig dag till och med vädret var på min sida. Jag har inte haft lust till någonting men ett litet besök hos grannfrun blev det på förmiddagen.

Efter en stunds läsning fick jag för mej att åka till Segenässätern, vi har under många år varit dit och tagit en liten kvist från en björk och även plockat här och hos grannarna, dessa små kvistar har jag tejpat in i min almanacka för det är roligt att jämföra hur det ser ut omkring 1:a maj varje år och i år är det inte stor skillnad mellan här och sätern.

Jag blev faktiskt lite ledsen när jag kom upp till sätern och fick se hur det såg ut, det har alltid varit rent och fint på sätern men nu har det avverkats skog där och det var allt annat än fint. Timmertravar och ris som ska flisas antar jag, grenar som inte tagits bort runt husen och takplåtar låg i vägen, undrar var de kommit ifrån för jag kunde inte se att det fattades plåt på något hus. Ja det var lite tråkigt men jag hittade några små vitsippor på vallen.

Jag blev riktigt ruggig efter resan och det kommer lite regn. Jag ska ta mej en kopp te och lite kex och ostar och fortsätta läsa i min bok för jag tror inte att det är något på TV som lockar.

Grått och tråkigt väder hela dagen och just nu kommer det några regndroppar kl 19.25 +9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar