söndag 5 maj 2013

Söndag


Nu är jag på gång igen. Efter flera dagar med blåst och regn och allmänt tråkigt kom solen igen. Tur det för jag tror verkligen att jag blir "värsjuk" numera och i går blev jag avundsjuk också när Stellans systerson som bor i Stockholm ringer och som vanligt frågar jag om vädret, "de e fint vettu, jag har gått i linne idag", fy tusan och här rann det som tårar efter fönstren.

I dag klagar jag inte, underbart solsken och jag har suttit i dörröppningen och läst och mått riktigt bra och så höll jag koll på mågen, han är nämligen här och polerar min bil så den ska bli vårfin.

Nu ska jag våga mej på en chansning, mina plantor har ju fått vara ute när det är fint väder men nu ska de få vara ute i natt och klarar de det kommer jag att plantera ut dem i växthuset snarast möjligt, men jag måste få hem plantjord och lite gödning, salladsfrön och sättlök ska jag också ha så det blir ett besök på Granngården i morgon. Luktärtsfröna ska jag lägga iblöt idag så att jag kan sätta dem i jorden i morgon. Det är mycket nu bara vädret håller i sej.

Tibastbuskarna har börjat blomma och om några dagar kommer de att dofta härligt, knoppar i både träd och buskar blir större för varje dag, men rhododendronbusken är det nog adjöss med och jag undrar vad man kan sätta i det hörnet.

Nu ska jag laga mej en grönsakstallrik med ägg, keso, räkor och en massa annat gott och så lite ostar därtill. Solen skiner och klockan 16.40 är det 15 grader varmt ute och jag sitter på altanen och skriver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar