måndag 27 maj 2013

Måndag


Ja då var helgen över och vi har en hel vecka framför oss, solen sken ju på oss i går men det blåste rätt friskt.

När jag vaknade i morse kom första tanken, är det mulet eller skiner solen och när jag kom upp var det mulet och lite dimma. Jag bestämde mej för att idag ska sovrummet städas riktigt ordentligt, upptäckte att det nog var ett tag sen sist. Jag har plockat ur alla böcker ur bokhyllorna och dammat av, ut med bäddmadrassen och jag lyckades få upp resårmadrassen och dammsuga den. Nu känns det bra efter att tvättat av fönstren och sätta upp nya gardiner golvet är torkat, mattorna pålagda och nu känns det fräscht, jag tyckte att det luktade damm innan.

Två turer har jag gjort till Granbergs, jag skulle hämta delar till gräsklipparen och naturligtvis när jag skulle betala hade jag kortet hemma så det blev en tur till.

Nu ska jag se över mina blommor och växter både inne och ute, violerna som jag haft i ett trätråg har jag klippt ner och satt i en liten kanna, jag tycker att deras tid är över nu. Hoppas att vädret blir bra några dagar framöver så att jag kan plantera ut luktärterna, samtidigt skulle det vara skönt att kunna städa upp ett rum i taget, ett om dagen så kanske att man är lite snällare mot kroppen sin.

Mulet och sol om vartannat, klockan 18.15 +16,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar