tisdag 21 maj 2013

Tisdag


Trots att det regnar och åskan mullrar så tycker jag att det är rätt bra. Jag sitter ute på altan med datorn knäna och försöker skriva några rader.

Jag var ju till Friskfaktorn i går förmiddag och fick massage på min onda rygg och så härligt det var det gjorde både ont och gott. När jag kom hem tog jag kudde och pläd samt en bok och la mej ner på altansoffan och då minsann  stod det inte på förrän jag somnade. Kanhända min dåliga sömn beror på att jag har ont. Nu är jag försiktig och jag tycker att det känns mjukare och inte så ont idag hoppas ju att läkningen fortsätter tills jag ska dit nästa gång.

Jag har tagit mej försiktiga stavpromenader både i går kväll och i dag och när jag gick här i Gammelvägen kom jag att tänka på när jag arbetade på Försäkringskassan, det var på den tiden  man fick hjälpa folk, försäkrade kom in med sina läkarintyg där stod diagnos Lumbago och ordinationen var vila + små promenader. Undrar hur de ser ut i dag kanske, joggingrunda innan jobbet, lite nyttig mat och sen lyfta skrot. Gudskelov att jag fick sluta innan alla nymodigheter började på allvar.

Jag kände en doft av valfläsk förut i dag, på nyheterna sas det att PPM inte nådde ut till pensionärer som kanske skulle vara berättigade till bostadsbidrag, det kan väl inte vara så märkvärdigt. när nya pensionsbeslut skrivs ut kan det väl bifogas en rad om möjligheten att söka.

Men nu är jag väl för tråkig men det här är också mina vardagstankar och att hjälpa mina medmänniskor ligger mitt hjärta nära det kanske blir för mycket ibland, men trots bränt valfläsk doftar det underbart av hägg.

Som sagt, lite muller och regn, kl 18.10 +15,5 grader ute och inne på altanen +20. Häeligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar