fredag 17 maj 2013

Fredagskvällning



Det är varmt  idag och inte så blåsigt som det varit några dagar så imorse  kunde jag plocka ut mina tomater och paprikor till växthuset. Nu känns det riktigt bra att de är planterade och hoppas att de kommer att växa och bära frukt, i morgon ska jag så sallad och sätta lök.

Jag tycker inte om pingsthelgen längre, den 31 maj 2009 på pingstdagens morgon somnade Stellan in här hemma, det var även mors dag då och numera ser jag inte fram mot denna helg.

Jag var till kyrkogården med rosor i dag, en bukett gula till pappa som skulle fyllt 100 år i dag och en bukett röda rosor till Stellan. Många tankar och funderingar har jag.

I eftermiddags kom svåger och svägerska hit och vi satt här ute och drack kaffe och ingen av oss hade någon brådska utan allt var lugnt och skön, lite ovanligt för alla har ju så bråttom numera. Jag har ingen brådska, igår var det ånyo en Bossedag och vi har närkontakt hela tiden och han går i mína fotspår så fort jag rör mej, han är i hälarna på mej hela tiden så det är lika bra att sitta still.

Jag unnade mej lite nya kläder idag, ett par tunna bomullsbyxor, en tunika där min kropp får leva sitt eget liv utan att det känns trång och så blev det en liten svart kofta. Toarpsgummorna med kransar och ljus fanns i min brevlåda så nu får jag känna mej nöjd och belåten.
18.50
Min kväll kommer att bestå av Let´s Dance och kanske lite korsord. Ha en trevlig helg, klockan 18.50 +22,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar