torsdag 2 augusti 2012

Torsdag

Sitter med min stickning ute på altanen och då börjar det helt plötsligt att smattra på plåttaket, det kommer en liten skur.

Björkarna släpper sina frön nu, efter att jag dammsugit både inomhus och ute på verandan i går förmiddag hade jag frön inne ändå och på mina rödaktiga mattor syns dessa små stjärnor mycket bra.

Min tvättkorg är i stort sett tom, en broderad duk för handtvätt och en hundfilt finns där och jag har hunnit i kapp med strykning så jag känner mej nöjd.

Lotta, jag och Elvira gjorde oss en tur till Segenässätern och när vi kom nästan till Knappåsen stor en lastbil i vägen, den hade gått sönder. Vi fick vända och åka ner i Klarälvdalen, inköp av glass på Alevi Camping där var det riktigt fint och sen skulle vi titta på hemslöjd så det blev en titt på mattor och löpare. Denna resan gjorde vi igår.

Nu har regnet upphört, jag ställer bort min dator och fortsätter sticka, mulet kl 17.45 + 21,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar