onsdag 29 augusti 2012

Onsdag

I går och idag har jag varit utomhus hela dagarna, målarpenseln pockar på men nu är strax golvlisterna klara och det är nätt och jämt att grundfärgen räckte. Sen började jag ta bort färg som jag sölat ner på ytterbrädan på altanen och på sockeln. Borstning av sockeln var ju inte det enklaste men sotarn kom hit och han gav mej lite tips. Sotar-Bengt är allt så snäll, han tog ut askan ur öppna spisen åt mej så nu är det rent och fint, egentligen skulle han inte ha varit här förrän i morgon (torsdag) men nu är det gjort.

I morse var jag uppe riktigt tidigt och gjorde undan inomhus. Sen var det dags att åka iväg och köpa utomhuslasyr, Jag har sett ut färgen "mylla", väldigt mörk men den har jag tänkt på länge. Nu är altansockeln nästan klar för jag måste lämna arbetsutrymme för trapprojektet, det börjar dra ihop sej nu. Ytterdörren har kommit idag på utsatt tid men DHL:s GPS ger jag inte så mycket för´, de har varit hit 2 ggr nu och bägge gångerna har jag sett dem när de åkt förbi ute på stora vägen, tur att de har telefon. Nu tänker jag ta kväller från allt arbete utomhus men jag skall vattna mina växter både ute och inne.

En riktigt fin dag igen kl 17.05 +19,3 grader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar