måndag 27 augusti 2012

Måndag

Efter gårdagens bedrövliga regnväder kunde jag inte drömma om att det efter några timmar var stjärnklar och att solen skulle skina från en klarblå himmel idag. Det var länge sen som jag tyckte att en dag var så fruktansvärt tråkig och jag kunde inte ta mej för med något annat än korsord, läsning och stickning samt spela på bingolotto. Jag har inte spelat på så länge och jag tyckte att det var störande med allt prat från soffan under spelen, men det är vad jag tycker.

Jag kom inte upp särskilt tidigt i morse, min termometer visade +9 grader. Jag hade inga särskilda planer för dagen förutom att jag skulle till grannen och plocka lite äpplen, jag skall nämligen göra några sockerkakor med äpplen och så skall jag frysa in lite. Eftersom vädret var så fint började jag måla golvlisterna så nu norra sidan klart, fortsättning i morgon. Alla vackra blommor som jag fått har nu börjat vissna ner så det har blivit en rensning i vaserna och så har jag friserat höstastrar, jag köpte 3 stycken för några veckor sedan och nu blir knopparna bruna, nån som vet varför?

Det varnas för frost i norra Värmland i natt så några växter tänker jag plocka in ikväll för det vore synd om det blev frostskador på krukväxter som är ute.

En mycket vacker med lite tidig höstdag, kylig morgon med hög fin luft, fortfarande tycker jag om våra årstiden när de är normala. Klockan 19.40 + 13,8 grader.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar