torsdag 23 augusti 2012

Torsdag.





På förmiddagen var jag till Torsby och för första gången in på nya Coop. Jag var inte ute för att handla med grannen ville in och det var ju tur för nu äntligen fick jag köpa mej en ny klockradio. Min gamla har jag slutat lita på eftersom den har krånglat lite ibland. Nu fick jag tag på en som var mindre men hade rejäla röda siffror, jag skall installera den och kolla alarmet.





I går var jag allt lite sliten efter allt firande, plockade bort bord och stolar, dammsög för det var verkligen nödvändigt och så lite småplock, handlade hem lite mat för det var ganska tomt i kylskåpet. Och vilken regnskur med åska som kom över oss, 30 mm regn på en liten stund, men tur att man får vara inomhus och ha korsord att lösa. Kvällen tillbringade jag med TV, bl a Dallas och stickningen.





Idag när jag var till Torsby var jag in på Sjukhusbiblioteket och lånade böcker, en bok om Monica Zetterlund och 2 av Lars Lerin, jag tycker om att läsa biografier.





Hemma igen har jag plockat av én del tomater som jag skall koka marmelad av och så skall jag sylta in gröna tomater, det är gott det.





Eftermiddagskaffe tillsammans med bröderna Wigren som jobbar hårt med plåttaket, synd att det regnar så, men det blir fint. Fredrik och Sigge kom också med virke till golvlister, kapade och klara så nu är det bara för mej att måla, Glasdörren kommer på onsdag. Härligt.





Regn, mörkt ute, men eftersom vi inte kan göra något åt detta, så tänder jag mina värmeljus och försöker göra det trivsamt för med med handarbete och böcker. Kl 17.55 +14,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar