lördag 11 augusti 2012

Lördag

Gårdagen började med att grannen Siv ringde och villa att vi skulle träffas över en fika och lite prat, det var jag genast med på så vi hade en trivsam stund på hennes glasveranda som verkligen är gammal och fin. En lisa för själen. Efter detta avbrott var det till att köpa hem lite mat och så var det gräsklippning. Det var lite blött och besvärligt men efter några timmar var jag klar med allt utom slänter och jag är livrädd så snart det lutar det minsta. När allt utearbete och vattning var klar fick jag ägna mej åt mej själv, jag tyckte att jag hade en liten SPA-stund.

Vovven Bosse Sigfridsson kom hit på förmiddagen. Han skall vara här hos mej tills i kväll, familjen är ute på tur hela dagen och förlustar sej men jag kör hem honom framåt kvällen. Eilert och Lotta kom hit med gräsklippare och röjsåg, så nu är slänter klippta och det långa gräset ute vid vägen är borta. det blev så rent och fint. Själv har jag målat lite lister och klämt ner Svinto mellan golv och tegel. Jag är så tacksam för all hjälp jag får med utearbetet för ibland känns det tungt.

Nu är NWT:s korsord löst och jag tror nästan att jag tar fram en ny bok och lägger ner huvudet på kudden på altanen.

En riktigt fin dag idag, ha en skön sommarkväll alla vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar