fredag 31 augusti 2012

Fredag

Nu kan jag berätta att jag har haft en himla tur i eftermiddag. Jag gick här med dammsugaren och ibland så skall jag göra flera saker på samma gång. Slutet på veckans fuskstädning kunde ha slutat riktigt illa. Var ute på verandan och dammsög och så fick jag se en blomvas och jag måste naturligtvis in med den i diskmaskinen omgående, då hände det, jag snubblade på sladden och slog armbågen i glaset bredvid dörren, råglaset gick ju sönder men det gick ganska bra, lite blodvite uppstod men jag plåstrade om så gott det gick.

All gick ju bra och efter en uppfriskande dusch så var jag igång igen. Nu är allt som skulle målas färdigt men det blir ju mera antar jag, men hittills är jag belåten. Nu har jag plockat in några kvistar med rönnbär, de är så vackert röda men jag tror att de har tagit lite skada av allt regnande för en del bär börjar ruttna.

I morgon skall jag vara hundvakt, Bosse i Buda kommer på eftermiddagen och skall sova över när husse och matte är ute och förlustar sej men här hemma skall vi lösa korsord och börja med en ny stickning.

En vacker dag, kl 19.15 +16,2 grader. Hoppas på en Brittsommar under september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar