lördag 25 augusti 2012

Lördag.

Tråkigt nog så har min lilla röda pärla som jag tidigare har nämnt börjat krångla för mej igen och nu är det verkstaden som gäller, det verkar svårt att få rätt diagnos på eländet. Som tur är så finns den stora röda pärlan kvar inom familjen så nu har den fått komma hem hit ett tag. Måste ju säja att nog känns det tryggare med Volvon som kom hit till oss alldeles ny. Små skavanker finns ju efter några år med jag tycker att den är fin trots lite trasig inredning i hundutrymmet.

Jag skulle åka bort till mitt trodde jag alldeles egna kantarellställe men så var det ju inte alls. Svamparna var borta men jag fick göra mej en fin tur till Segenässätern och åkte över skogen hem. Kan ni tänka er, trots att jag visste att det var arbetsdag i jaktlaget såg jag inte ett enda liv över skogen men de gjorde kanske ½dag.

Nu är jag hemma och fått i mej lite kålpudding som jag lagat i förmiddags och nu har jag börjat om att sticka ponchon efter att jag fått raka upp den, jag har nämligen inte sett efter utan jag gjort lite fel, nu hoppas jag att det blir bra.

Skånepågarna har snickrat klart och det nya taket blev fint, det känns alltid lite konstigt när de åker hem från stallet och man inte vet när man ses nästa gång, men vid Svenska Rallyt i februari dyker Krister upp.

En riktigt fin dag solen skiner och det kom bara några droppar regn i eftermiddags, kl 18.45 +16,1 grader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar