torsdag 9 augusti 2012

Torsdag

I dag var inte ryggen på sin bästa sida, men när jag har varit uppe en stund mjuknade jag till och efter frukost gick jag ut och målade lite. Jag blev bjuden på förmiddagskaffe med smörgåstårta hos grannarna så det blev ett bra avbrott i arbetet.

Sen var det bara att ta fram dammsugaren för här var skräpigt till tusen. Fredrik och Sigge kom och nu kan jag säja att jag är så glad för mitt uterum" börjar ta form, alla fönster på plats, listat och målat, amplarna hänger där de ska och balkonglådorna sitter nu på utsidan räcket. I morgon skall jag skaffa hem stålull och peta ner mellan tegelväggen och altangolvet så att inte någon liten råtta kan smyga sej in mellan tegel och golvlist. Sen blir det nog såhär att jag kommer att beställa mej en altandörr ganska snart. Det här projektet med målning av altanen blev ju ganska mycket mera än det var tänkt från början mej nu är jag belåten, nu väntar mattan på att bli inlagd och golvlister ditsatta, då har jag ett rum för att insupa D-vitaminer.

Tack snälla Fredrik för hjälpen, det här har knappast blivit av utan din hjälp. Vädermässigt en riktigt bra dag, bara några droppar regn och kl. 18.45 + 15,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar