onsdag 2 oktober 2013

Onsdag


Jag har inte känt mej riktigt kurant i dag, förresten så började det i gårkväll, jag kände mej lite ruggig, jag var öm i magen och det gjorde ont lite överallt nästan som om man får influensa. Ja inte vet jag för den gymnastik jag gör tycker jag inte att det ska kunna bli ont av men man vet aldrig, det finns många muskler i min kropp som har varit och är i vila så det kan gärna vara lite träningsvärk. Hoppas att morgondagen känns bättre.

I måndags blev det städa av för mej för det jag gjorde före helgen var inte mycket, enklast tänkbara och då blir det rörigt direkt här hos mej och gårdagen gick i lättjans tecken, Siv kom hit och vi drack förmiddagskaffe tillsammans och sen på eftermiddagen gjorde jag mej en skogstur, tog en promenad och kollade efter blåbärsris för jag tycker att det är så vackert nu i sina höstfärger men tyvärr var jag inte på de rätta markerna däremot såg jag fint granris. Jag kastade bort lite blommor i går också, grönväxterna i köksfönstret var inte vackra så de fick gå hädan och en bamsepelargon som stått ute på altanen gick samma väg. Pelargoner inomhus här bryr jag mej inte om att försöka övervintra för det har jag inte någon tur med.

Kvällstid sitter jag och stickar, när den här tröjan blir klar tror jag att jag börjar sticka strumpor som ombyte och i dag tänkte jag plocka fram tyg till två dukar som jag skulle sätta spets på, jag vet bestämt att jag klippt isär tyget och nu vet jag inte var jag lagt tyget, förstår inte för jag har tyger på en hylla i arbetsrummet och jag kan inte hitta dukarna så jag får väl plocka igenom allt.

Nu blir det en kopp te och kanske en liten chokladbit och invänta "Bonde söker fru".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar