tisdag 15 oktober 2013

Tisdag


Jag har lyckats med konststycket att genomföra det jag har bestämt mej för. I går förmiddag var jag till kyrkogården med ris och lyktor och jag kände mej nöjd efter att jag gjort klart.

Bosse kom ju tidigt i går morse, han vilade en stund men det blev nog tråkigt för väckte mej den lilla luringen. Det var en jobbig dag för honom att vakta här, korna var riktigt nära hela dagen, promenerande människor ute i vägen, ja han hade fullt upp med att skälla och morra och försöka skrämma både folk och fä.

Jag började att kratta ihop löv i kanterna av infarten och jag tog det försiktigt för att göra klart idag, det blev rejäla högar som jag ska köra bort i morgon, det känns bra att ha gjort detta och det måste ha varit ett lövrikt år. När jag är ute och krattar så här i älgjaktsveckan brukar jag höra att skott avlossas men jag har inte hört något varken i går eller i dag däremot har jag hört att det är varg i markerna och det känns inte alls trevlig.

Jag har varit fullständigt utan ytterplagg, jag behövde en sån här att slänga på sej, lätt enkel och oöm och en sådan fanns hos KN Mode, en fjäderlätt längre jacka, nu är jag belåten.

Efter en molnig dag kom solen fram i eftermiddags och genast kändes det lite kyligare ute, klockan 20.10 +2,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar