måndag 7 oktober 2013

Måndag


Kan man tänka sej vilken fantastiskt vacker måndagmorgon och det en vecka in i oktober. Jag hade återbesök hos sjukgymnasten på Sjukhuset på förmiddagen och när jag åkte visade termometern på +11 grader och nu klockan 17,25 +17,2 grader, underbara brittsommardag. Jag känner mej belåten efter besöket hos sjukgymnasten, hon tyckte att jag skött mej bra och ska fortsätta på samma sätt i 4 veckor till då det blir ett nytt återbesök så det är bara att kämpa på för att bli starkare.

Jag var på biblioteket och lämnade tillbaka böcker och nu behöver jag inte låna något på länge för fru Å har varit hit med både heminredningstidningar och en hel massa böcker så här blir det nog inte tråkigt.

Något garn till tröjan fick jag inte, de hade inte ens garnets färg så nu får jag avvakta en garnleverans till ICA-indianen, finns inte rätt färgbad blir det inget annat än att repa upp och börja med något annat.

När jag ändå var på Toria åt jag lunch där och så kollade jag på lite växter att sätta i en gammal koppargryta på altanen, ljung fanns men inget annat så jag var till Granngården och tittade, det finns inga sådana växter hos dem men Ekshärads Blommor fick leverera till mej, det blir en av morgondagens sysslor att plantera.

Nu är måndagen snart över och det blir dags för "Fråga doktorn"  och "Vem tror du att du är"..  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar