måndag 28 oktober 2013

Måndageftermiddag


Nu är den tråkiga måndagen snart till ända och det tycker jag är skönt. I lördags morse kom Sigge Pettergård hit men sängen och halsbandet, han skulle sova över när övriga familjen var ute och festade. Trots ett dåligt väder hela helgen har vi haft det så bra, efter lördagsfrukost blev det lite vila och sen gick jag i morgonrocken ganska länge.

Efter en lite blöt hundpromenad tog jag fram påsen med mossor och lite annat och dekorerade lite i tråg och korgar, det är så mysigt att göra sånt. På kvällen tände jag ljusen på altanen och satte mej en liten stund och njöt.

Vintertiden kom och med det en för mej ganska lång söndag. Ledsamt väder och det blev bara att gå ut för att man måste. Sigge ser gärna att han får sällskap när han ska rasta sej, vi kastade lite boll och busade, fyllde på mat till fåglarna men jag vet inte hur jag ska bära mej, jag håller på att bli bet med skatorna, jag har en metalltub, nätmönstrad för talgbollar, men skatorna är så intelligenta så de hackar sönder bollarna från botten, då ramlar bitarna ner och de försvinner omedelbart, finns det någon som kan ge mej ett tips hur jag ska kunna skrämma de stora fåglarna?

Siv kom hit på eftermiddagen och det var då riktig tur så att jag fick mej en kaffetår och därefter kom Mari och hämtade Sigge och då låg en hel korg med hundleksaker utspritt på köksgolvet.

Jag fick en så fin blomma av familjen Pettergård, en (jul)stjärna fast i vacker rosa färg och det verkligt fina var att det gick pengar till Cancerfonden.

Jag gjorde klar en tröja i går kväll och ikväll börjar jag nog på den andra sockan, det är mycket med stickorna nu och jag får nog lägga upp resåren innan Fråga doktorn börjar.

Vädret är ju exakt som det ska vara vid den här tiden, mulet, regn, blåst och stormar. Klockan 16.25 visar termometern + 9 grader.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar