fredag 25 oktober 2013

Fredag


Märkligt så fort veckorna går, jag tyckte nyss att det var måndag och helt plötsligt är det helg igen. Ett par regniga dagar har vi haft men annars har det varit fint. I onsdags gjorde jag just ingenting, tvättade och strök lite, i går var jag och grannfrun Marianne på 11-kaffe med underhållning och vi var inte så många där. Kaffe, ägg- och ansjovissmörgås samt Ballerinakex serverades.

I går eftermiddag skulle jag till Öjenäs i ett ärende och jag skulle hämta ett brev hos kusin som jag skulle ha med mej, som vanligt ringde jag och talade om att jag kommer in. När jag kommer dit står rollatorn klar vid dörren med handväskan i korgen, tanten färdigklädd och resklar samt att hon sa till mej  att om jag tyckte det var för besvärligt att hjälpa henne in i Öjenäs kunde hon sitta kvar i bilen, med skulle hon.

I går kväll fick jag hem min jultidning, det blev en stickbok i år och den såg riktigt trevlig ut. Fågelbordet blev uppsatt och fyllt med solrosfrön och i morgon ska jag dekorera ställningen med granris, tallriset finns nu i blomlådorna och nu är det amplarna som ska göras i ordning.

I dag har jag haft besök av Ida och Elin, jag sätter stort värde på att de vill komma hit, det är trevligt med ungdomar i huset.

Fint har det varit idag och klockan 18.00 är det +4,3grader och utanför altanen börjar penseérna blomma. Ha en fin helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar