söndag 13 oktober 2013

Söndagkväll


Gamla tanter ska hålla sej hemma på kvällarna, det har jag bittert fått erfara nu i eftermiddag, 60-årstjejers kalas tär. Jag var bjuden på födelsedagsfest i går kväll och i eftermiddag skulle jag ta min bok och läsa en stund men det gick inte länge förrän jag måste lägga mej ner, fortfarande med boken i handen somnade jag. Ett trevligt kalas med god mat och Jubileumstårta, precis lagom av allt.

För övrigt har jag motionerat lite och tagit vara på det fina i naturen. I går eftermiddag körde jag Emma med 3 väninnor till Hagfors på innebandy och då tänkte jag när jag var på hemväg att så lycklig och glad jag är som får förtroendet att skjutsa dessa 14-åriga tjejer, och naturligtvis var Sigge med på resan.

Jag har börjat mata fåglarna med nötter och talgbollar och det är verkligen populärt, solrosfröna får vänta tills jag får stugan uppsatt och hämtat hem granris och eventuellt en martall eller någon gran de små fåglarna måste ha ris kring sej när de smaskar på fröna.

I morgon ska jag försöka att börja kratta i grusgången, jag tar lite i taget och vilar mellan sen ska jag åka till kyrkogården med granris och lyktor, man vet aldrig när det börja frysa i rabatterna och blir svårt att sätta ner riset. Det blir lugnt och skönt när man får gå och tända ljusen hur tragiskt det än är och i morgon tänder jag ett ljus hos Stellan för det är hans namnsdag.

En stunds TV-tittande ska det bli och men ingen sen kväll för i morgonbitti kommer Bosse.

Bara vackra dagar, klockan 20.00 +7,0 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar