tisdag 22 oktober 2013

Tisdag


Vilken tur att jag åkte iväg och plockade hem tall och granris. Tänk vad det är fint ute i naturen, när jag plockade riset hörde jag en hackspett som knackade på i närheten annars var det hels stilla, inte ens en enda liten älglus såg jag.

På hemvägen var jag in hos kusin och hälsade på och nu vill jag lova att hon är utrustad, hon har tre rollatorer, en ute, en på nedre botten och en på övervåningen, det blir trångt vill jag lova och dessa trappor hon har, det skulle vara så mycket enklare om hon bodde på bottenvåningen men det törs man inte prata om.

I dag har jag haft en underbar dag måste jag säja, bara tänkt på mej själv, permanenttid kl 10.30 och så härligt att bli ompysslad, jag berättade för Cornelia att jag skulle bort och dricka 40-årskaffe och då ville hon putsa upp mej lite, det var nästan som "Gör om mej" på TV. Fundation? lite rouge,skugga på ögonlocken lite färg på brynen och mascara, tack goa Cornelia, du gjorde mej så lycklig och trots rynkor kände jag mej fin, och tack Johanna med tipsen på färgerna. Risken är ju stor att jag börjar besöka sminkdisken. Sen blev det en tur till Mari med present och blomma och vi hade en lugn kaffestund tillsammans med Sigge.

Nu i kvällningen tände jag mina ljus, regnet rinner efter rutorna och jag njuter av att ha det varmt och skönt omkring mej. I kväll blev jag riktigt sen med mina skriverier, och klockan 22.00 +12,1graderoch spöregn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar