söndag 20 oktober 2013

Söndag


En riktigt lugn och stilla helg får jag säja, i går tog jag kameran med mej när jag gick promenaden, det är så vackert nere vid bron nu så jag tog lite bilder. Resten av dagen ägnade jag åt att läsa en bok och korsorden. Jag gör det samma varje helg.

I dag har jag fyllt på mat till fåglarna igen, nu är det dags att fylla på förråden med mera talgbollar och så ska jag köpa hem späck för det gillar hackspettarna. Fågelbordet ska bli uppsatt endera dagen för de små fåglarna ska ju ha det så bra som möjligt.

Eftermiddagen har jag och Siv tillbringat ute i skogen. Jag skulle ha lite olika sorters mossor och det kändes som en passande dag idag, man vet inte när snön kommer och det är lika bra att plocka nu. Det blev en tur på baksidan Gröcken och när vi åkte hem sam fem svanar vid dammen, jag kunde inte låta bli att fotografera dem men de var för långt ute så de syns knappt. Björnmossan plockade jag vid Grunntjärn och där var det också vackra vyer.

Jag började sticka ett par strumpor i gårkväll, svarta med neonfärgad kort resår, häl-och tåparti, de kommer att se rätstickade ut, det var riktigt roligt med något annat för just nu håller jag på med de sista ärmarna till två tröjor, jag får byta handarbete så det inte blir för enformigt.

Nu ska väl mitt skogsarbete snart vara över, tall och granris ska jag hämta hem kanske redan i morgon och ett träd vid fågelbordet ska det också bli.

Nu är klockan 17.00 och termometern visar på +1,8 grader men det ska nog inte stå på förrän minusstrecket visar sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar