söndag 29 september 2013

Söndag


Det blev verkligen tomt på altanen när blommorna blev borttagna och det svider lite i hjärttrakten, jag vill egentligen plantera något i en korg eller träfat men jag ska försöka med att vänta ett tag, jag får tända ljuslyktorna på kvällarna och försöka få det ombonat på annat vis.

Jag var till Pettergårds en sväng på förmiddagen och sen blev det en vända till Torsby. Svåger Mats har fyllt år och det var kaffekalas i eftermiddags. Det är ett bra tag sen jag träffade hans syskon med makar och tiden bara rinner iväg. När det började skymma lite åkte "min lilla röda" och jag hemöver för jag vill inte vara ute och åka över skogen i mörker och med älgar på vägen. I dag var det lugnt för djur men det var mycken trafik och bråttom, bråttom vilka onödiga och riskfyllda omkörningar som görs.

Jag stannade vid Gröckesdammen och fotograferade över sjön, det var alldeles stilla i vattnet och så vackert.

Borta bra men hemma bäst tycker jag stämmer riktigt bra på mej. nu börjar strax en ny vecka med nya utmaningar, inget planerat utan jag tar dagen som den kommer och det är faktiskt riktigt skönt.
Nu blir det en stund framför TV:n som vanligt och några varv på stickningen.

Nu är klockan 19.40 och detär +7,3 grader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar