söndag 15 september 2013

Söndag och kyrkoval.


Det har gått några dagar sen sist och det har väl hänt lite saker men inget speciellt. Jag avstod från kaffet på församlingshemmet i torsdags, jag tyckte att jag hade annat att göra så det blev den vanliga veckostädningen.

Fredag hade jag sjukhusbesök på förmiddagen sen biblioteket i Torsby, lämnade och lånade nya böcker, det är njutbart att gå omkring bland så mycket böcker, att sätta sej ner i en skön fåtölj och kolla om man valt rätt böcker, det är lugnt och fridfullt, skönt. Vi träffade syster och svåger vid Stjerneskolans parkering så vi fick en liten pratstund och sen blev det Toria  och mat. Eftermiddagen gick i lugnets tecken.

Gårdagen var också lugn, jag var till kyrkogården och vattnade och sedan ett besök hos kusin, jag har inte varit dit på nästan 2 veckor och jag tycker att det som händer blir till det sämre, tråkigt. När jag ändå var inne i samhället åkte jag upp till Pettergårds med en tidning, de var på väg på marknad men Siggevännen följde med mej hem å när de kom och hämtade honom gick han inte in i bilen för det låg en brödpåse i bagageutrymmet, F tog bort påsen men Sigge sprang upp på verandan och la sej ner. Det blev som när ungarna var små, föräldrarna fick åka hem själva och vi åkte efter med barnen, jag åkte hem med Sigge utan problem.

I dag har jag varit och röstat i Kyrkovalet, till kyrkofullmäktige hade jag klart för mej hur jag skulle rösta, till stiftsfullmäktige och kyrkomötet hade jag ingen aning, jag fick en nyfiken människa hängandes på axeln och jag rafsade åt mej valsedlar och la i kuverten för jag blev så stressad så stiftet och kyrkomötet har jag ingen aning om hur jag röstade. Nästa gång jag ska rösta ska jag se till att vara mera påläst och även att jag inte ska ha en blodigel inpå mej som vill veta hur mina tankar går.

Nu börjar snart en ny vecka, på tisdag morgon ska jag till sjukgymnast i Torsby för ett första besök och så hoppas jag att jag får hjälp med min onda rygg.

Mulet idag och det blåser lite, det faller en hel del löv och kl 15.05 +16,3 grader, nu tror jag att det ska bli en kopp eftermiddagskaffe.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar