torsdag 26 september 2013

Torsdag


Gårdagen var ganska händelselös, jag skjutsade Emma till Ämtbjörk för vidare befordran till Karlskoga och storebrors hockeymatch. På hemvägen blev jag sugen på att köpa mej något nytt så det blev ett besök hos KNMode. Jag köpte mej ett par svarta byxor och en knäppkofta och en liten jumper blev det också. Jag blev belåten, byxbenen var ju som alltid förlånga men det var snart gjort att fålla upp.

När jag kom upp i morse visade termometern -2,4 grader och jag kan ju säja att mina mörkröda sommardahlior var sej inte lika. Frosten har verkligen bitit sej fast  i dem. Så ska det vara i dessa hösttider.

Det var11-kaffe i församlingshemmet idag, mycket folk och trevlig underhållning, efter kaffet var jag med grannfrun till Pekås och där har det plockats fram talgbollar och nötter till fåglarna och det är ju klart att jag var tvungen att köpa trots att det finns så mycket insekter än, jag kommer säkert att hänga ut trots att det är tidigt.

När jag kom hem var det bara att byta till arbetskläder och i trädgården, Nu är alla växter borta, växthuset rent och blomlådor och amplar tomma, under helgen ska vattentunnan, cykeln och skottkärran ställas bort, Det blir tomt när blommorna kommer bort och så ska det få vara några veckor tills det är dags för ris och mossa och då blir det ombonat och fint igen.

I morgon ska dammsugaren fram igen, veckorna bara rusar iväg snart är det månadsskifte och sen står det inte på förrän det är älgjakt.

Nu ska jag titta på Go´kväll och gör om mej och samtidigt blir det några varv på stickningen.

Klockan 18.15 solsken +7,4 grader varmt men jag frös om fingrarna när jag fyllde på olja i bilen för en stund sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar