lördag 7 september 2013

Lördag


Disig morgon både i går och idag men frampå förmiddagen kommer solen fram och det blir så varmt och skönt.

I går var jag till kyrkogården och rensade bort isbegoniorna och snöflingorna, de blommade fortfarande men de har börjat glesna och var alls inte fina så jag planterade ner krysantemummarna och det såg genast fräschare ut, lite höstkänslor kommer nu och jag tänkte ta hem vaserna, 1 fick jag med mej men hos Stellan har svåger och svägerska satt så fina solrosor och rosor så den vasen är kvar. Det känns så bra att jag har gjort detta.

I dag har jag plockat av de sista tomaterna och paprikan samt plockat upp löken så nu har jag bara att dra upp plantorna och forsla bort dem, det känns också bra att få rensa ut och ställa in vattentunnan. Jag tycker att det är dags att rensa bort lite blommor som har blivit hösttrötta, på balkongen har jag lobelior som blivit bruna trots att de fått vatten och de har blommat hela sommaren, pelargonerna är ju fina ännu gudskelov.

Gräsmattan skulle klippas idag men det blev inget av med den saken, motorn startade men jag kommer ingenstans, den känner inte av att jag lägger i växel, skit. Lotta ringde och bjöd på kaffe i Solberg och efter en stund blev det hamburgare så jag var proppmätt när jag kom hem. Löste korsord i NWT och pratade med grannen om hon skulle komma hit men det blev en tur för mej till Framnäs gård på kaffe och glass i solskenet.

När jag kom hem la jag mej i soffan på altanen för att läsa DN men det gick inte så bra för jag blev så trött, lika bra att gå upp för annars kan det bli vaknatt.

Fin kväll. vindstilla ser det ut som och klockan 19.40 +17,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar