onsdag 18 september 2013

Onsdag


Klockan 9 igår morse hade jag tid hos sjukgymnast i Torsby. Jag är så väl medveten om att jag gärna sitter i soffhörnan eller på något annat ställe, läser, löser korsord eller handarbetar i stället för att gå på en stavpromenad, men ibland måste det till en spark i baken för att komma igång. Nu har jag fått recept på fysisk aktivitet. Det är nog inte alls dumt att få hjälp med ett rörelseschema och promenader och framför allt att jag fick tid för återbesök efter 3 veckor. Med andra ord så måste jag visa att jag följt ordinationen till punkt och pricka och hoppas att mina muskler känns mjukare och jag kommer eventuellt att få hjälp av akupunktur. Det kostar på att vara lat.

Måndagen var ju en riktig mysdag, Sigge kom hit och höll mej sällskap, jag plockade lite med blommorna och gjorde handtvätt och lite annat småpyssel.

Efter en stavpromenad i går eftermiddag tog jag det lugnt, kollade på Gray´s anathomy men det är fortfarande repriser som visas, sen Rapport och efter den "En sanning" i TV2, en intressant intervju med Barbro Westerholm.

Jag har varit på grannens symöte idag, en trevlig stund tillsammans med andra kvinnor, lite lite handarbete, en jättegod varm smörgåstårta och sen kaffe och äppelkaka. Trevligt. En annan granne fyller år idag och hans fru fyllde år i juni så jag köpte en blomma som de ska få, det är de värda.

En rätt bra början av veckan, klockan är nu 15.45 +14,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar