tisdag 24 september 2013

Tisdag


I söndagskväll tittade jag i min almanacka och den var helt tom, jag hade inte någonting inbokat. En skön känsla men också lite oroande om jag är bortglömd eller ingen behöver mej. Så kan mina tankar gå men jag behövde inte oroa mej. Prick nio på måndag morgon ringer kusin, det har blivit oreda bland hennes papper och hon hittade inte hyresavin mm. och visst var det oreda kan man säja men det redde upp sej och vi betalade räkningarna och nu har hon årets räkningar och betalorder i en pärm. Det är inte lätt minsann.

Jag började virka en grytlapp i söndagskväll och i går började jag med nummer två. Jag sitter i bland och fantiserar och nu tänkte jag att om jag sätter på en gammaldags spets så kan de hänga som prydnad, vi får se vad det blir, kanske bara en liten ögla att hänga upp i.

I dag hade jag morgongymnastik och sedan promenad i 30 min, fikapaus hos Siv och sen hem för att laga mat, jag har längtat efter en risotto i flera dagar och nu är den nog snart uppäten för jag tog med och bjöd Lotta o Eilert på mat lite curry eller Sweet chilisås och sallad till, det blev så gott och i morgon har jag tänkt mej att göra sjömansbiff.

Jag har köpt garn till en lite större pojktröja, den ska stickas i det behagliga garnet Järbo Raggi, jag har gjort tröjor förut av det garnet och det är så kul för garnet bildar ett litet mönster och man vet inte hur det kommer att se ut.

Det märks att hösten närmar sej för det är mycket mindre med småfåglar. det är nog många som har börjat sin flyttresa till södern, sparvarna och skatorna är kvar och jag såg en domherre häromdagen och i natt har "snöpinnarna" satts upp efter vägen mot Norra Skoga onödigt tidigt kan man tycka för de kommer säkert att stå i vägen för några och bli avbrutna, det brukar ligga pinnar med reflexer i dikena.

Fina vädret i dag också men det är lite kallt på morgonen, klockan 17.45 +10,2 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar