måndag 9 september 2013

Måndag


Klockan 05.58 hörde jag små tassar på väg till mitt sovrum, en morgontrött Bosse kom, hälsade lite och kröp sen under sängen en stund. Vi har verkligen rått om varandra hela dagen, han ligger vid min sida när jag sitter i soffan och handarbetar, han är bredvid mina fötter när jag lagar mat och går jag till badrummet ligger han utanför dörren, en trogen kavaljer som helst ser att vi är själva och det tycker nog jag också är bäst.

Så har dagen sett ut här och i går var det ju lika stilla, en liten tur till Segenäs och där plockade jag lite krusbär och eftermiddagen tillbringade jag på altanen där jag återigen satt och drömde mej bort med heminredningstidningar som J hade med sej. Jag har även köpt 101 idéer men den här gången tyckte jag inte att det var något som tilltalade mej men nästa nummer är det julnummer det blir roligare det.

Jag har varit ute och plockat en bukett luktärter som jag ska dofta på när jag ska se på "fråga doktorn" med mera i kväll, jag måste bevara denna underbara doft i hjärtat så länge det går. Höstastrarna i rabatten börjar slå ut och vid minsta vindpust faller gula löv från björkarna. I morgon tror jag att jag gör mej en tur till skogen och kikar var man kan plocka fint tallris och mossor om några veckor. Jag tycker att det känns bra att vara på väg in i en annan årstid, att pynta med det som naturen kan ge oss alldeles gratis är väl underbart.

Fortfarande vackra dagar men jag är ledsen över att inte gräsklipparen fungerar så att jag har kunnat klippa gräset men nu får jag ägna tankarna på om jag ska reparera eller köpa en ny. Varmt är det, kl 18.15 +19,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar