torsdag 20 juni 2013

Kvällen före midsommarafton



Nu sitter jag här på den uttjatade verandan igen och riktigt njuter av dagen. Förutom lite krämpor har det varit en helt förträfflig dag, inga måsten, det som inte blivit gjort förut ska inte göras idag. Jag hade klipptid klockan 12 och när jag satt där kom solen fram efter en molnig förmiddag och det har varit en vacker dag.

Vi har ju varit på underbara Moccacino i eftermiddag och ätit, det är så gemytligt med dessa människor som gör att man ska trivas och upplägget med dekorationer är så fint och maten smakar ju så bra, man kan känna sej lite speciell när man är där. För min del blev det bakad potatis med rensteksröra massor av grönsaker  och god sås till, man  kan inte vara annat än belåten.

Mitt i skriverierna här kommer lilla söta Skåre-tjejen Molly fram här hon har växt och blivit så stor och nu skulle hon ut och se på kalvarna här.

Midsommarbjörkarna står i vatten och ska snart placeras ut och i morgon förmiddag ska det plockas blomster, jag ska ha en lugn dag och i morgonkväll är jag bjuden till svåger och svägerska, det ska bli trevligt, men nu ska jag börja läsa nya boken.

GLAD MIDSOMMAR alla.

Nu har jag varit och lyckats få fetstil eller vad det heter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar