lördag 29 juni 2013

Lördagkväll


I dag har inte vädret visat sin bästa sida, åskskurarna har kommit gång på gång. Det kom ett riktigt oväder med hagelskurar och några rejäla åsksmällar, blixt och under på en gång. Jag satt och läste och Sigge låg i soffan bredvid mej när det small till och hundstackaren blev så rädd att han skakade en lång stund efter. Det är inte lätt att förklara vad som pågår.

I går var jag på Loppis, jag är ingen loppismänniska med jag gjorde några inköp, bl.a en brevpress i glas, 2 Skultunaljusstakar och en kaffekanna i fattigmanssilver, onödiga saker men jag tänkte ha dem ute i timmerstugan. På eftermiddagen gjorde vi en tur till Segenässätern och där träffade vi en bekant som jobbade med sitt staket på huset och sista rastningen med Sigge gjorde vi med en promenad till Hamras egen dansbana, Lambadabanan.

Det är trångt i min säng om nätterna, Jag vaknar till och kan nästan inte röra mej för Sigge smyger upp i sängen och lägger huvudet på mina ben. I natt smög jag in i ett annat rum och försökte sova men han var snart efter trots att han har sin egen säng här.

I kvällningen har vi varit ute och rastat oss och nu blir det bara en liten kvällskiss för Sigge fram tills vi ska lägga oss och slåss om sängen ska jag lösa korsord i Dagens Nyheter.

Nu kommer kvällssolen fram och kl. 2l.00 +13,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar