tisdag 11 juni 2013

Tisdag


Jag sitter här i kvällningen nyduschad och i "min lilla röda" och helnjuter. Jag har varit ute i trädgården hela dagen så när som några små pausar när ryggen vill vila.

Jag var ju till Risberg i går och gjorde mina inköp av sommardahlior, isbegonior och några hänglobelior. I dag har jag gjort i ordning några rabatter och planterat dahliorna, luktärterna har också kommit i jorden, balkonglådorna har blivit planterade med egensådda pelargoner och jag tycker att det har varit en bra dag och i morgon ska isbegonierna planteras på kyrkogården.

Visst har det varit en fin försommartid hittills, hoppas att vi kommer ihåg de här fina dagarna när det kommer några dagars regn för det måste ju också komma.

Kossorna med kalvar och "fästmän" går här ute och betar runt omkring mej och de är så tysta så man vet knappast om att de finns här, skatungarna hörs hela långa dagen och det är nog på vippen att de ska göra första flygturen, det är nog lite spännande uppe i det risiga boet.

Nu ska jag luta mej bakåt och fortsätta läsa "Tusen strålande solar" som handlar om en flicka Mariam hur hon blev bortgift 15 år gammal med en trettio år äldre man från Kabul. Tragisk men även intressant läsning.

Underbart vacker dag, kl 20.10 +20,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar