torsdag 27 juni 2013

Torsdag


Nu har det verkligen varit två sura dagar men nu i kvällningen kom solen fram och det börjar kännas som vanligt, jag tröttnar ganska fort på regnväder men jag vet ju att det behövs, enda fördelen är att man inte behöver vattna så mycket.

Trots regnet som kom i går hade jag en mycket fin eftermiddag med två fina söta tjejer som är en kusins barnbarn, vi har inte haft någon kontakt förut men jag tyckte om det här, härliga öppna tjejer, (20-åriga tvillingar), vi pratade om all möjligt och jag tyckte att jag alltid känt dem, hoppas att de snart kommer tillbaka hit. Jag hade tänt kaminen i uterummet och tänt ljuslyktor och vi fikade med saft och jättestora bullar som de hade med sej. En mysig eftermiddag tyckte jag.

I morse kom Sigge hit för att fira sin semester hos mej, han hade sängen, mathinken och kopplet med sej och vi ser fram mot några fina dagar. I eftermiddag tog vi en liten skogspromenad och det var så kvavt i luften så jag blev fuktig i kläderna och håret men det ska bli dusch strax. Jag hittade en liten myrstack där det var febril aktivitet, den ska jag nog kolla på för jag har undrat hur länge det dröjer att bygga en sådan.

Jag tror att jag blivit fullkomligt ointresserad av TV, hag har nog inte tillbringat med än ett par timmar framför TV denna månad, Jag njuter av ljuset och jag roar mej med läsning nu, detta går i perioder men jag trivs med detta livet.

Jag har fått bröd av Lotta i eftermiddags så tillsammans med en släkting och Eilert smällde vi i oss varsitt wienerbröd och kaffe.

Just nu ser det ut att vara helt vindstilla, solen skiner och kl 20.00 och 16,4 grader ute.

Sigge och jag önskar er en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar