torsdag 13 juni 2013

torsdag


och så kom regnet, det smattrade rejält på plåttaket i natt och det visade 10 mm i regnmätaren i morse. Nu sitter jag på altanen och lyssnar på hur åskan mullrar de mörka molnen hoppas jag drar förbi fort för det här är inget jag längtar efter.

Mina sega morgonstunder håller i sej och jag har klockradion på så att jag ska komma upp innan andra dricker förmiddagskaffe, det är ju bedrövligt. Men eftersom vädret gjorde att det blev en innedag har jag slarvat över lite med städgrejerna, men innan dess kom Siv hit och det är så roligt för vi är nog ganska lika i mycket och det här med hushållsgöromål tar vi ganska lättvindigt på.

Tänk att det börjar komma blomknoppar i pelargonierna som jag sådde i vintras, det är ju så häftigt att se att det lilla fröet kan växa till sej och är nu planterade på balkongen och att knopparna är på gång.

I eftermiddags kom Bosse i Buda med matte, de hade wienerbröd med sej, riktigt goda var de, Bosse fick tuggpinnar och det verkade passa honom, han ska komma hit och vara hos mej på lördag.

En grannfru ringde i eftermiddags och frågade om jag har träffat de danska grannarna som har hus 50-75 meter norr om mej, de skulle ha kommit i går förmiddag men jag har inte märkt av dem och vi har inte pratats vid någon gång. Då blev jag sittandes och tänka på att en del människor har fullständig kontroll på allt som rör sej och en del har ingen koll, ibland skulle det vara roligt att vara en liten fluga och få se och höra hur det pratas i stugorna, inte för att det angår mej men roligt skulle det vara ibland.

Jag tror åskan försvann men det regnar fortfarande hoppas att morgondagen bjuder på ett bättre väder för regnet tröttnar man på ganska snart. klockan 19.20 +14,9 grader ute och 20 grader på altanen så jag sitter ute ett tag till.

.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar