lördag 15 juni 2013

Lördag


Hoppsan, jag somnade visst till en stund, efter middagsmaten löste jag klart korsordet i NWT och jag blev så trött att jag bara måste lägga huvudet på kudden en stund och det gick som det brukar. Nåväl det var skönt för jag var uppe ganska tidigt i morse och lade sista handen vid Gubbröran som jag började förbereda i går, det tar sin lilla tid att laga till ett 70-tal personer, hoppas att förrätten blev bra för kalaset börjar precis nu.

Tur med vädret hade jag både i går middag och idag, eftersom det regnade så blev det ingen plantering för mej på kyrkogården men i går på mammas födelsedag kunde jag äntligen sätta ner blommorna och även lite lösblommor. Det gick ett par timmar så började åskan mullra och regnet kom, inga stora mängder men det blev för blött för att klippa gräset, men det har jag gjort idag .Lotta har varit här och tränat med Elvira och då vattnade hon en hel del så jag hade bara balkong- och altanblommorna att se över och jag försöker vara ordentlig och plocka bort vissna blommor på de små petunierna.

Det lugnt och fridfullt här hemma just nu, jag är så glad att jag tackade nej till kalaset i kväll (jag är ingen festmänniska) och jag trivs så bra med mej själv när jag får gå i myskläder och göra det som faller mej in, det kanske kan bli en stunds stickning för nu börjar jag längta efter stickorna.

Ha en fin lördagskväll alla vänner, klockan18.55 +20 grader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar