fredag 7 juni 2013

fredag

Jag har precis varit ute och sagt god natt till de mina i växthuset, det växer och gror som bara den framför allt ogräset, men sallad och ringblommor har grott och börjar komma upp, tomatplantorna blommar och löken kommer också. Det blev lite omvårdnad av tagetesen , jag tog bort knopparna och så har jag "nupit av" luktärterna så nu får vi se om de grenar ut sej.

Kusin kände sej risig i håret så nu har jag satt i rullar och hoppas att det blir ett litet lyft, hon kände sej lite risig hela hon idag och det får jag nog hålla med om, i morgon kanske det är en bättre dag.

Åkgräsklipparen börjar bli värdefull här, jag har kostat på den 1.700 kronor på två veckor för idag visade det sej att batteriet var slut men nu fungerar det och jag har varit ute och klippt på eftermiddagen.

Jag fick massage i går eftermiddag och jag tycker att det känns lite bättre och Cristina får fortsätta att behandla mej ett tag till så kanske att allt släpper tillslut.

Mobiltelefonen brukar jag inte särskilt ofta, försöker ha den med mej när jag är ute och åker utifall att det skulle bli något fel, men i söndags skulle jag ringa och till min förvåning fungerade inte pin-koden, jag var alldeles säker på att jag slagit rätt och vips så har jag gjort mina 3 försök. Puk-koden hittade jag naturligtvis inte utan det blev ett samtal till Telia och idag kom koden. Nu tog jag Lotta till hjälp för att inte ställa till med mera elände, nu fungerar allt och Pin-koden var nästan rätt. Jag fick också träffa Siv och Mia 2 marsvin som bor hos Lotta och Eilert när husse är på semester.

Vädret fint, klockan 19.35 +19,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar