söndag 24 februari 2013

Söndag


Vilken fin försmak av våren vi haft idag eller kanske man ska säja en härlig vinterdag men sol och fin temperatur.

Jag har känt mej lite nedslagen några dagar, det är väl så ibland och humöret är ju inte i topp varje dag, motgångar kan tas både bra och mindre bra och sådana dagar är det tur att Sigge finns, han kan få mej på bättre humör den kompisen, han var här hela gårdagen. Vi skulle försöka se på Melodifestivalen i går kväll men det var omöjlig för mej att orka se på eländet, jag såg Army of Lovers och sen bytte jag kanal för att till sist kika på resultatet.

Jag har varit ute i stort sett hela dagen idag, suttit i solen och läst, Lotta o Eilert bjöds på middag, fiskrullad i ugn med pressad potatis och sallad och vi har suttit på verandan och både ätit och druckit eftermiddagskaffe utan att använda kaminen, det var solens strålar som gjorde att vi kunde vara ute.

Lille Erik och hans mamma var ute på promenad men de ville inte komma in till oss idag. Nu är det kväller och jag ska sätta mej med min stickning och kasta ett öga på TV:n, det blir väl Rapport och Agenda som vanligt på söndagkvällarna.

Klockan 18.00 -0,6 grader, hoppas att barnen får en fin sportlovsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar