tisdag 19 februari 2013

Tisdag


Jag blev så glad när solen sken i morse och jag tänkte att kanske det kan bli så fint att jag kan rulla in mej i en pläd och kanske ta en kopp kaffe ute på verandan men det blev bara en dröm. När jag hämtade hem tidningen var solen fortfarande framme men D-vitaminerna var som nålstick i ansiktet och solen försvann efter en stund.

Ja skit samma, jag hade bestämt mej att ta en tur till Torsby och gratulera syster Annica på hennes födelsedag, vi firar ju inte direkt men jag köpte dubbla tulpaner och sen var jag in hos Westlunds och köpte en kartong nykläcka ägg och tog med.

När jag kom hem hämtade jag upp sålådor och nu har jag sått alla frön jag hade hemma och om några dagar börjar det förhoppningsvis att sticka upp lite grönt.

Jag har upptäckt att ljungen som jag planterade ute på verandan har gjort sitt, jag råkade stöta till en och det bara rasade blommor, det är nog dags att kasta bort vinterdekorationerna och börja tänka på att vi trots snö är inne i fastan.

Mulet men kallare idag klockan 17.55 -4,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar