söndag 3 februari 2013

Söndag


Jag och Sigge har varit ute och kanat runt på isen, det är så halt så det går inte att åka med sparken som man vill men jag får använda den som rollator och gå försiktigt för broddarna biter inte riktigt. Hunden däremot såg ut att ha lite bättre dubbat men han höll sej ju inte direkt på vägen heller. Ja som sagt, Sigge kom i går och jag slutar aldrig att förundras över allt som han tar för givet här hos mej och det senaste som blivit populärt är att ligga i plyschsoffan, mysigt tycker han och även jag när jag ser på TV, vi tar dammsugaren för lite hundhår blir det ju.

Tyvärr fick jag inget främmande som det var planerat, det blev sjukdom för dem istället men vi får boka in en ny tid, det passade ju så bra när det var skyttetävling här i går och Emma skulle ha deltagit, men det viktigaste är ju att flickan blir frisk.

I går eftermiddag ringde Emma P och undrade om jag kunde följa med henne till ridskolan i Uddeholm i morgon och visst gör jag det, en fin känsla av att vara behövd, jag har nu måndagen fulltecknad nästan, jag ska ju lägga håret på kusin också. Det är värdefullt att någon behöver mej ibland.

En lite tråkig sak blev det under veckan, jag fick ju så fina pärlor att sätta i öronen i julas, men efter två dagar reagerade jag med kliande hål och sårvätska, jag är lite känslig så, men nu har jag lite mindre pärlor med titanstift och det verkar gå bättre.

Det har varit två riktigt fina dagar, lite kalla morgnar med det ska det vara den här tiden, kl 15.00 -5,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar