tisdag 26 februari 2013

Tisdag


I går kunde jag inte hålla mej längre utan jag var tvungen att åka iväg och ta mej fastlagsris. Jag tog mej en tur mot Stakberg för jag har sett att det fällts björkar en bit norrut och eftersom jag inte har vatten på mitt ris spelar det ingen roll om det legat under vintern, jag fick ihop ett riktigt knippe.

När jag kom upp i skogen mötte jag sparkåkare, det var en släkting som var här med sina barn och de tog sej en åktur i det fina vädret. När jag kom hem kokade jag mej en kaffetår tog med mej en semla och en bok och njöt ute på balkongen.

I dag har ju inte solen varit framme så mycket men jag tog med en tur med sparken på förmiddagen och sen tittade jag på skidåkningen, synd att det inte vill sej för svenskarna.

Eftermiddagen har tillbringats med kusin, jag har varit med henne på fotvård, förutom tio rosaröda tånaglar fanns även en röd ros eller vad jag ska kalla det, detta skulle i alla fall passas och om det inte ser ut att bli bättre om ett par dagar blir det besök på vårdcentralen. Jag ska väl åka till henne i morgon och kolla hur det ser ut och då ska vi gå in på Pilgrimen och äta lunch, det ser jag fram mot.

Nu är det mörkt här ute, klockan 18.15 -2,8 grader och jag har köpt mej 2 böcker på bokrea. Godkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar