tisdag 12 februari 2013

Tisdag


Nu kommer det svaga inom mej fram igen. För nån vecka sen bestämde jag mej för att det skulle inte sås några tomater i år utan jag skulle köpa mej 2 plantor. I går skulle jag köpa orkidéjord eller vad det nu heter för det har blivit nya skott på två stänglar och dessa ska jag försöka bevara, Granngården har ju fått hem sina fröer och de har även sått rödbetor, en sorts krydda och solrosor, fröna har grott och börjat växa så nu sitter jag här med sålåda, såjord, 2 sorters tomater och pelargonfrön. Det är allt roligt när det börjar gro och man ser dag från dag hur det växer.

Sigge kom hit idag efter lunch, han hade husse med sej och tre semlor, jag började fundera om det skulle komma någon mer med så var det inte, det var till oss tre, det är ju fettisdagen idag

I går var syster Annica hit en sväng, vi fikade och åt av gamla julkakor det finns inte så många kvar och jag hoppas att de blir uppätna så att jag inte behöver slänga.

Det har snöat hela dagen idag och det ser ut att fortsätta, sparkföret är inget vidare bra efter rallyt det har blivit lite moddigt. Klockan 17.00 -4,7 grader nu ska jag titta på Greys Anatomy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar