tisdag 5 februari 2013

Tisdag


Det är detsamma att jag tar tjuren vid hornen direkt, Jag är en svag människa, Under ett antal veckor har jag varit ståndaktig med det söta och försökt att äta LCHF, men i går morse när jag vaknade var det SEMLA som var min första tanke och mitt vacklande förstärktes när jag vägde mej och hade gått upp ett par hekto sedan förra veckan så nu är motivationen som bortblåst. Det var gott med riktigt potatismos och älgköttbullar samt en frisk sallad till. Så är mitt liv.

Jag skulle lägga håret på kusin i går förmiddag och då passade det ju utmärkt att jag köpte med mej två semlor till kaffet, egentligen var den inte så där förfärligt god som jag tänkte mej men den gick ner och jag ska nog äta en från Wienerkonditoriet, den platta har varit en favorit.

Nog om detta, kusins hår blev rullat, ett antal glödlampor bytta och en markis uppdragen, i ögonvrån såg jag dammsugaren stod framme men det låtsades jag inte se, det är inte dåligt om jag städar lite hemma.

Vilket snöväder det blev, här har det säkert kommit dryga decimetern men som tur är så kommer grannarna och kör upp vägarna här och det ser ut att bli riktiga snöhögar om det inte slutar snöa.

Morgondagen är oplanerad och skulle det börja bli trist har jag lite strykkläder att ta rätt på och så kanske att jag ska plocka fram min egen dammsugare och damma av lite för nu står det inte på förrän det är helg igen och kanske att jag får ett litet besök av en rallyfantast från Skåne, han brukar titta in en sväng.

Nu är klockan 18.30 termometern visar på .2,2 grader och jag ska snart sätta mej tillrätta och titta på nyheter och Maestro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar