söndag 1 juli 2012

Söndag





Har suttit och lyssnad på radions utsändning från Rallycrosstävlingarna i Höljes och tankarna gick tillbaka ett antal år när Stellan och jag tog en weekend varje år med fullpackad husvagn och alla tillbehör,förtält, pressening, mattor och möbler. grillen inte att förglömma och full kylskåpet med mat. Tänk så roligt det var och så mycket folk som man träffade varje år. Vad jag minns så var det alltid solsken, fredag, lördag och söndag förmiddag, men när finalerna skulle börja var det nästan alltid någon regnskur som kom.


Som det verkar nu har vädret blivit tvärtom, och det är ju synd för det skrämmer ju en del publik framför allt de som är roade av motorsporten.


Tänk att det kom 20 mm regn nu på eftermiddagen, jag har tidernas vattenpöl här ute och det kommer nog att dröja några dagar innan leran släpper igenom vattnet.


Nu skall jag göra iordning Bosses matkasse för "mormor" skall komma och hämta honom och han skall vara hos henne resten av veckan. Själv skall jag ta mej en liten tur med bilen när solen är framme en stund, sen blir det att fästa trådar på stickningen som äntligen är färdig men först skall grinden på verandan bort så att jag kan röra med fritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar