söndag 22 juli 2012

Söndag

Jag har varit ute och fyllt vattentunnan och gett mina växter vatten och näring, men jag trodde att jag skulle blåsa bort. Det tar i riktigt rejält så nu kommer säkert regnet snart. Vi får vara glada att det varit uppehåll och att solen varit framme men det är ingen värme.

Jag satte på mej shorts i går och trodde i min enfald att jag skulle kunna ha dem på mej hela dagen, men så snart solen gick i moln var det kallt, jag plågade mej fram till eftermiddagen men då åkte mysbyxorna på. Idag tog jag inga risker utan klädde mej i 3/4-långa byxor och har haft en kofta i närheten.

Nu har jag plockat fram ytterligare en bok som jag börjat läsa förut och lagt bort, nu när jag börjar läsa vid bokmärket jag har verkar allt främmande för mej så det blir väl att börja om från början. Förmodligen har jag inte tyckt om innehållet men jag försöker på nytt. "Lilla himlafågel" av Joyce Carol Oates.

I eftermiddag har jag varit till Buda och hälsat på Bosse med familj och vi satt på altanen med den fina utsikten över Busjön, de bor så fint.

Börjar mulna och termometern visar + 19 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar