fredag 29 juni 2012

Fredag

Sitter nu i kvällningen och summerar dagen och det blev nästan ingenting. Uppe kl 7.00 för Ulrika skulle komma hit med vovven Bosse, han skall nämligen vara här några dygn. När Bosse kommer hit finns det inte utrymme för något annat än att helst sitta still på soffan, klia i pälsen och helt enkelt ägna sej åt honom. Han är egentligen ett riktigt "stövelslet", i mina fotspår hela tiden så därför har jag ägnat dagen till litteraturen. Boken "Flickan med snö i håret" är nu utläst, en riktigt bra bok trots att det är en deckare.

En sak har jag gjort, jag har stekt köttfärsbiffar som Lotta och jag skall äta i morgon tillsammans med färskpotatis och grönsaker och Bosse han får väl försöka tugga på sin medhavda matsäck som innehöll mat för seniorer + lite Frolic. I dag åt han inte av sin egen mat, men när han blev bjuden på Sigges åt han med god aptit.

Nu är jag så trött på detta skvättande och regnande, knappt någon dag utan en skur, men jag hade tur i går för jag hann i alla fall klippa gräset innan det började dugga. Rallycrosshelgen har ju brukat bjuda på fint väder men något måste ha hänt i atmosfären. Kl 19.55 + 14,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar