tisdag 24 juli 2012

Tisdag

Nu känner jag att jag måste skriva några rader när nu solen äntligen tittar fram. Så ljuvligt och så mycket lättare allting går. Det går ju att göra nytta även när det är gråmulet, jag har fortsatt med fönstertvätt och gardinbyte och nu har jag bara ett fönster kvar här uppe och det skall bli klart om en stund. Gillestugan, gästrummet och tvättstugan får nog vänta några dagar.

Jag satte mej på balkongen och bara var en stund, tänk att man kan längta så efter dessa strålar. Elvira och Lotta har varit här och idag var hon underbar och hon hade tid att vara still några minuter, just nu tränar hon för att komma upp på soffan men den är ännu lite för hög.

Nu skall jag putsa av sista fönstret och sen vattna mina växter när jag är klar är det säkert dags för Allsång på Skansen. Solen tittar fram och tempen visar 19,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar