lördag 7 juli 2012

Lördag

Det var allt ett lessamt lördagsväder, det känns som om molnen hänger på axlarna och luftfuktigheten är nog ganska hög och det är varmt. På förmiddagen satt Sigge o jag ute på altanen och löste korsord, jag löste och han låg bredvid. Jag tänkte att så här kan jag inte sitta hela dagen utan jag måste ta mej för med något, känslan av att tvätta köksfönstren och byta gardiner kom över mej. Jag letade fram gardiner och strök, tvättade av fönstren och konstrigt nog så när jag var klar blev det lite ljusare både ute och inne.

Vilket spratt vädret kan ge en, från en negativ förmiddag till en molning men ändå positivare eftermiddag. Då jag ändå var i farten så flyttade jag kökssoffan och bordet och i samma veva var jag tvungen att flytta kökslampan. Nu är allt klart här hemma och jag har fullföljt mina åtagande förutom att Sigge inte fått sin middag men det ska han få nu.

I går kväll satt vi ute på verandan och lyssnade på musik, det var säkert gårdsfest i närheten och det spelades och sjöngs, kul när folk ordnar till något trevligt.

När nu helgen är över så kommer de flesta runt omkring mej hem från sina semesterturer och då skall mina verandafönster in tillbaka för det blåser för det mesta och då är det gott att ha lite inglasat som skydd.

Mulet så det förslår, 19,2 grader varmt kl 17.00, svett nu blir det dusch och nya kläder. Ha det bra alla semesterfirare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar