söndag 29 juli 2012

Söndag

Igår bjöd jag grannarna Gunnel och Krister på förmiddagskaffe, vädret var grått och tråkigt men vi satt ute ändå. Efter att jag hört på radio och TV förväntade jag mej ett riktigt oväder i går kväll. Jag var bjuden på smörgåstårta (jättegod) hos Fredrik och Mari, det ösregnade när jag skulle gå ur bilen och när jag åkte hem så blixtrade det rejält men vi klarade oss bra men 15 mm regn kom det.

Sovit oroligt inatt men det tog jag igen på morgonkvisten, vaknade av att det knackade på dörren och då var klockan mycket, lite genant att öppna helt nyvaken men som tur att det var grannfrun som stod utanför.

Förmiddagen var fin men sen mulnade det på, lite kyligt blev det men eftermiddagskaffet intogs utomhus hos Gunnel och Krister. Tänk om de hade möjlighet att komma lite oftare för det är så roligt när de är här och det blir liv och rörelse..

Nu skall det bli lite TV-tittande för mej så att jag får lite information om vad som händer utei världeKl 20.25 +17,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar