måndag 16 juli 2012

Måndag.

Nu har tankar gått till handling, jag har sovit två nätter på mina funderingar och det blev så att tankar gick till handling. JAG HAR BESTÄMT MEJ. Mattan till altangolvet är redan beställd och i morgon skall jag kolla priser på fönster och skjutfönster hos ortens handlare. Jag beställer inget innan jag hört mej för här hemma.

Jag fortsatte gräsklippning på förmiddagen men det höll inte upp så länge utan jag måste ge mej. Kusin ringde och ville att jag skulle komma till henne och det gjorde jag. När vi suttit och pratat en stund kom vi överens om att gå över gatan till Wärdshuset Pilgrimmen och äta lunch. Det är allt bra gott att få sätta sej till dukat bord och äta så mycket man vill, bröd, dricka salladsbuffé och idag var det kaffe och tårta som efterrätt, det är verkligen värt priset 95:-.

Hemma igen efter att vi uträttat lite ärenden fortsatte jag gräsklippningen och nu blev jag klar. En sockerkaka har även bakats och så lite pyssel.

Kl 20.55 skiner solen så fint hoppas att det blir en fin dag i morgon för då skall jag och Siv åka till Torsby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar