torsdag 26 juli 2012

Torsdag

I dag har jag firat nästan hela dagen att det är vackert väder. Efter vanligt morgonpyssel dammtorkade jag och sedan var agendan tom. Jag har suttit ute hela dagen, läst i en bok, stickat färdig benvärmarna, jag skall sticka upp i svart och naturfärg också med olika mönster det är kul och går fort. Mollys Pippi-träja har jag fixat färdig så nu är det bara att överlämna den. Hoppas att den blir bra inför hösten.

Nu är det nämligen så här att garnet jag använt är nästan slut och affären är inte öppen förrän på måndag så nu blir det virkning som gäller. Det är ju så underbart att sitta ute på verandan och handarbeta, ta en mugg te och ett kex till och bara njuta av tillvaron. De danska grannarna kom i tisdags men de syns inte mycket till men jag hör deras hundar skälla ibland. Nu väntar jag att de skånska grannarna skall komma, det är så trivsamt när de är här, fikar tillsamman och har det trevligt.

Vacker dag kl 20.30 +22,4 grader. Nu blir det npog varmt inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar